[Seminar] Soronkívüli szeminárium dec 19, 15h: Vitos Levente

Janos Asboth asboth.janos at wigner.mta.hu
2016. Dec. 13., K, 18:26:17 CET

Kedves Munkatársak!

Hétfőn, december 19-én, 15 órától, a KTH Stockholmból hazalátogató Vitos
Levente tart egy soronkívüli szemináriumot a Tanácsteremben újabb
eredményeiről:

Vitos Levente (KTH, Stockholm):
*Nagy entrópiás ötvözetek ab initio leírása*

Röviden ismertetem a nagy entrópiás ötvözetek első elveken alapuló
kvantummechanikai leírásánál felmerülő gyakori problémákat és azok
lehetséges megoldásait. Bemutatok  néhány úttörő munkát ezen területen,
kiemelve a mágnesesség hatását a fázis egyensúlyra. Számos nagy entrópiás
ötvözet kimagasló mechanikai tulajdonságokat mutat, különösen szoba
hőmérsékleten és alatta. Ennek megértésére kidolgoztunk egy plasztikus
alakváltozás modellt ami sikeresen megmagyarázza a kísérletileg tapasztalt
ikerkristály képződést a metastabil lapcentrált köbös ötvözettek esetében.

Minden érdeklődőt szívesen látunk,
 Asbóth János
--------- következő rész ---------