[Seminar] Szemináriumok - Seminars: Bódi Balázs

Szeminárium koordinátor szfi-seminar at wigner.mta.hu
2020. Feb. 13., Cs, 06:26:02 CET

SZFI SzemináriumBódi BalázsMTA Wigner FK SZFIMagasrendű felharmonikusok keltésének kontrollja nemesgáz atomokon és klasztereken (PhD házivédés)2020. február 18. kedd, 10.00, KFKI Telephely, I. épület 1. emeleti TanácsteremDoktoranduszi munkám során magasrendű felharmonikuskeltéssel foglalkoztam, melynek keretében elsőként egy ún. fényhullám-szintetizátor eszköz modelljét készítettem el, amely a bemenetére érkező szélessávú fehér fényt spektrális csatornákra osztja, majd azokat külön módosítva egyesíti, így az optikai ciklushossznál rövidebb impulzusok kelthetők vele. Elsőként megvizsgáltam, hogy ezzel az eszközzel milyen lehetőség nyílik magasrendű harmonikuskeltés kontrolljára. Ennek során attoszekundumos rövidimpulzust, hangolható késleltetésű kettősimpulzust és változtatható központi hullámhosszú attoszekundumos impulzus generálását mutattam ki és ezek tulajdonságait elemeztem. Munkám kísérleti részében nemesgázatomokból álló van der Waals klasztereken keltettem magasrendű felharmonikusokat, és megállapítottam hogy az elektron csak azon az atomon rekombinálódhat amelyből kilépett. Ezzel egy, az attofizikai szakirodalomban sok vitát kiváltó kérdést tisztáztam. Minden érdeklődőt szívesen látunk! - Everyone is welcome to attend.Juhász Róbertszfi-seminar at wigner.mta.hu
--------- következő rész ---------