[Seminar] Szeminárium - Seminar, 2020. jún 2-Kugler Szilvia

Szeminárium koordinátor szfi-seminar at wigner.hu
2020. Május. 28., Cs, 10:04:28 CEST

SZFI Szeminárium
Kugler Szilvia
(Wigner FK SZFI)
Száraz porinhalátorok által emittált és lézeres 3D-s felrakóhegesztés során keletkezett aeroszol részecskék vizsgálata
A munkabeszámolóm során szeretnék bemutatni két kutatási témát az intézetben végzett munkáim közül. Az előadásom első részében ismertetem az aeroszol gyógyszerekhez kapcsolódóan végzett kutatómunkám eredményeit, kezdve a spirometriai mérésektől a száraz porinhalációs készítmények tüdőbeli kiülepedéséig. Felvázolom részletesen a csoportunk által összeállított kísérleti berendezést és az eredmények hasznosíthatóságát. A második részben bemutatom a laborunkban található lézeres felrakóhegesztésen alapuló 3D-s fémnyomtató berendezés működését és a berendezés által használt nikkel alapú fémport. Ismertetem a hegesztés során keletkezett aeroszol részecskék méreteloszlását, összetételét és egészségügyi kockázatát.2020. június 2. kedd, 10.00
videokonferencia, https://letsmeet.wigner.hu/szeminarium
Az előadás nyelve: magyar
Minden érdeklődőt szívesen látunk!
Juhász Róbertszfi-seminar at wigner.mta.hu